A 6. és 8. osztályosok felvételi feladatai között is mindig szerepelnek olyan feladatok, amelyek feltételezik és elvárják a közönséges törek világában való magabiztos eligazodást, a törtműveletek rutinos elvégzését.
Az eTalonSchool felvételi előkészítőin mégis folyamatos problémákat tapasztalunk ezen a területen.
Tapasztalatunk szerint, feltehetőleg a digitális oktatás hiányosságai, illetve jellege miatt egyes matematikai fogalmak kialakulása esetleges. A fogalmakat is gyakran keverik, a mögöttes tartalom pedig szinte teljesen homályos, vagy kaotikus, ami igaz a törtekre, azokkal kapcsolatos fogalmakra, struktúrákra is.
Sokszor a tárgyi tudás hiányossága éppen abból adódik, hogy szinte légüres térre, vagy nagyon bizonytalan alapra, vagyis kialakulatlan, bizonytalan fogalmakra akarjuk építeni.
A startvonal előtt még egy olyan fal magasodik, ami megakadályozza a törtekkel végzett műveletek esetén is a memorizált módszerek alkalmazását, a probléma, így a feladatok átlátását, az eredmény becslését, a hibák detektálását.
A 6. és 8. osztályosok matematikai felvételi előkészítői segítség videók formájában tartalmazzák a közönséges törtekkel kapcsolatos elméleti tananyagot is, egészen az alapoktól addig a tudásmennyiségig, ami a felvételi feladatok magabiztos megoldásáig szükségesek.
A felvételi feladatok videós magyarázataiban mindig megmutatjuk a gyorsítást szolgáló módszereket, felhívjuk a gyerekek figyelmét az elrejtett csapdákra, megtanítjuk azok elkerülésének legjobb módszereit.
Az eTalOnline egyik alapítója Dr. Kovács Tibor informatikus, a Budapesti Műszaki Egyetem docense.
“Én jól tudom a matekot. Azonban ezzel te nem sokra mész! De én el is tudom úgy magyarázni, hogy biztosan megértsd! Ezt én honnan tudom? Onnan, hogy nagyon sokszor hallottam már a tanítványaimtól: „Ja, ez ilyen egyszerű?!”
A célom az, hogy a kurzus végére te is azt mondhasd: „Én is jól tudom a matekot!”