Barion Pixel

Közönséges törtek a matek felvételiben | Miért okoz problémát?

A 6. és 8. osztályosok felvételi feladatai között is mindig szerepelnek olyan feladatok, amelyek feltételezik és elvárják a közönséges törek világában való magabiztos eligazodást, a törtműveletek rutinos elvégzését.

Az eTalonSchool felvételi előkészítőin mégis folyamatos problémákat tapasztalunk ezen a területen.

Milyen típusú feladatokban szerepelnek közönséges törtek a felvételin?

Milyen jellemző hibákkal találkozunk a törtműveletek terén?

A problémák okai

Kialakulatlan fogalmak, fogalmi struktúrák

Tapasztalatunk szerint, feltehetőleg a digitális oktatás hiányosságai, illetve jellege miatt egyes matematikai fogalmak kialakulása esetleges. A fogalmakat is gyakran keverik, a mögöttes tartalom pedig szinte teljesen homályos, vagy kaotikus, ami igaz a törtekre, azokkal kapcsolatos fogalmakra, struktúrákra is.

A tárgyi tudás hiányosságai, alkalmazásának nehézségei

Sokszor a tárgyi tudás hiányossága éppen abból adódik, hogy szinte légüres térre, vagy nagyon bizonytalan alapra, vagyis kialakulatlan, bizonytalan fogalmakra  akarjuk építeni.

A startvonal előtt még egy olyan fal magasodik, ami megakadályozza a törtekkel végzett műveletek esetén is a memorizált módszerek alkalmazását, a probléma, így a feladatok átlátását, az eredmény becslését, a hibák detektálását.

Mi lehet a megoldás?

A 6. és 8. osztályosok matematikai felvételi előkészítői segítség videók formájában tartalmazzák a közönséges törtekkel kapcsolatos elméleti tananyagot is, egészen az alapoktól addig a tudásmennyiségig, ami a felvételi feladatok magabiztos megoldásáig szükségesek.

A felvételi feladatok videós magyarázataiban mindig megmutatjuk a gyorsítást szolgáló módszereket, felhívjuk a gyerekek figyelmét az elrejtett csapdákra, megtanítjuk azok elkerülésének legjobb módszereit.

Miért érdemes még az online középiskolai felvételi előkészitőinket választani?

A szerzőről

Az eTalOnline egyik alapítója Dr. Kovács Tibor informatikus, a Budapesti Műszaki Egyetem docense.

“Én jól tudom a matekot. Azonban ezzel te nem sokra mész! De én el is tudom úgy magyarázni, hogy biztosan megértsd! Ezt én honnan tudom? Onnan, hogy nagyon sokszor hallottam már a tanítványaimtól: „Ja, ez ilyen egyszerű?!”

A célom az, hogy a kurzus végére te is azt mondhasd: „Én is jól tudom a matekot!”